Siirry sisältöön

57 hakutulosta

Myös lainsäädäntö ohjaa materiaalien hyödyntämiseen, ja EU-direktiivin mukaan romuauton painosta on hyödynnettävä ja uudelleenkäytettävä vuoteen 2006 mennessä 85 prosenttia ja vuoteen 2015 mennessä 95 prosenttia. Uudelleenkäyttö voi tarkoittaa auton osien hyödyntämistä muissa samanlaisissa autoissa.
Euroopassa henkilöautojen terveydelle haitallisia päästöjä säädellään Euro-päästöluokilla (direktiivit) ja hiilidioksidipäästöjä niin sanotulla CO 2 -asetuksella (EY/443/2009 ja EY/333/2014). Henkilöautoissa bensiini- ja dieselmoottoreille on omat määräyksensä, joiden tiukkeneminen vähentää päästöjä ja tuo uusiin autoihin entistä monimutkaisempaa tekniikkaa.
Direktiivin ja asetusten suomennoksissa käytetään yleisesti termiä rakennusten älyvalmiusindikaattori tai älyratkaisuvalmiutta koskeva indikaattori. Tässä hankkeessa käytetään termiä rakennusten älyindikaattori.
2015/1535/EU (32015L1535); EUVL L 241, 17.9.2015, s. 1 Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 2012/27/EU (32012L0027); EUVL L 315, 14.11.2012, s. 1 Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 2010/31/EU (32010L0031); EUVL L 153, 18.6.2010, s. 13 Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 2009/28/EY (32009L0028); EUVL L 140, 5.6.2009, s. 16 1 1010/2017 5) ilmanvaihtojärjestelmän
Ensimmäisen sukupolven polttoainetta voidaan laskea hyväksi enintään 7 prosenttia polttoaineen kokonaismäärästä biopolttoaineiden epäsuoria maakäyttövaikutuksia koskevan direktiivin (ILUC-direktiivi) mukaan. Perusskenaariossa biopolttoaineiden fyysinen osuus dieselöljyn ja bensiinin energiasisällöstä on siten yhteensä enintään 13,5 prosenttia.
Rakennusten energiatehokkuusdirektiivin (2010/31/EU), muutettuna direktiivillä 2018/844/EU, artiklan 2a mukaisen Pitkän aikavälin korjausrakentamisen strategian 2020-2050 tavoitteena on erittäin energiatehokas ja lähes hiilivapaa rakennuskanta vuoteen 2050 mennessä.
Ensimmäisen sukupolven polttoainetta voidaan laskea hyväksi enintään 7 prosenttia polttoaineen kokonaismäärästä biopolttoaineiden epäsuoria maakäyttövaikutuksia koskevan direktiivin (ILUC-direktiivi) mukaan. Perusskenaariossa biopolttoaineiden fyysinen osuus dieselöljyn ja bensiinin energiasisällöstä on siten yhteensä enintään 13,5 prosenttia.
ilmanvaihtojärjestelmän suunnitellun käyttöajan ulospuhallusilmavirralla tai ulkoilmavirralla sen mukaisesti kumpi näistä on suurempi; 4) ilmastoinnilla sisäilman puhtauden, lämpötilan, kosteuden ja ilman liikkeen hallintaa tulo- tai kierrätysilmaa käsittelemällä; 5) kierrätysilmalla ilmaa, joka palautuu ainoastaan samaan huonetilaan tai asuntoon; Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi
. • Myös EU direktiivi tasolla on asetettu vaatimuksia hukkalämpöjen käytölle. EU:n energiatehokkuus direktiivissä mainitaan artikla 24:ssä tulevat vaatimukset hukkalämpöjen käytölle lämmitys- ja jäähdytyskäytölle. Building on Innovation 16.11.2021 10.
Näiden kolmen testatun renkaan tai rengas­ sarjan mittaustulosten keskiarvon perusteella arvioidaan ilmoitettujen tietojen vaatimustenmukaisuus taulukossa 1 annetun vaihteluvälin sisällä; tai b) jos merkityt luokat tai arvot ovat peräisin direktiivin 2001/43/EY, asetuksen (EY) N:o 661/2009 tai Yhdistyneiden Kansakuntien Euroopan talouskomission säännön nro 117 ja sen myöhempien muutosten